Länkar

Office 365

Här loggar du in till Office 365. Logga in

Shoolsoft

SchoolSoft är vår administrativa plattform. All personal, elever och vårdnadshavare har sin egen inloggning.

Papercut

Logga in på ditt konto på Papercut Printing Server, se slutförda jobb och se pågående jobb som kan avbrytas (endast tillgängligt på skolornas nätverk.

Mail

Alla elever får ett eget mailkonto när de börjar på skolan. Vi förväntar oss att eleverna själva håller reda på användarnamn och lösenord från det att de börjar i åk 4. Logga in

Skolbibliotek

Vi använder Cicero som skolbiblioteksystem. Här kan du söka efter böcker som finns i biblioteket.

Inläsningstjänst

Alla elever har rätt till inlästa läromedel därför har alla elever på skolan ett konto hos inläsningstjänst. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord kan du beställa ett nytt från inläsningstjänst. Ditt användarnamn är din mailadress kopplad till Carlssons skola.

Legimus

Legimus.se är Myndigheten för tillgängliga mediers (MTM) bibliotek. Här kan du låna och beställa talböcker, böcker på punktskrift med mera. legimus.se.

SLI

På SLI finns en massa filmer som vi använder i undervisningen. Om du saknar ett konto fyller du i dina uppgifter på startsidan och inom kort kommer ditt konto att aktiveras.sli.se.

NE

Om du vill använda NE hemma behöver du skapa ett konto när du är på skolan. Du sätter sin skolmail som användarnamn och väljer sedan lösenord. Logga in.

Här loggar du som personal in på skolans SharePoint. Logga in.